Detailed Notes on دیابت نوزاد

Wiki Article

ما کلینیک دیابت و غدد را راه‌اندازی کردیم تا در هر زمان و مکان به پزشکان متعهد و مجرب دسترسی داشته باشید و در وقت و هزینه خود، صرفه‌جویی کنید.

تشخیص زودهنگام و اثربخش مدیریت دیابت می‌تواند از کتواسیدوز دیابتی جلوگیری کند، اما این مورد همیشه ممکن نیست.

علائم دیابت نوع ۲ معمولا آرام آرام خود را نشان می‌دهند. ممکن شما سالها بدون اینکه بدانید به دیابت نوع ۲ مبتلا باشید. این علائم شامل:

انتخاب و اجرای رژیم غذایی مناسب با توجه به شرایط کودک و با کمک متخصص تغذیه

همه افراد دیابتی نیاز به دارو درمانی ندارند. اگر فرد تغییرات اساسی در سبک زندگی ایجاد کند ، یک برنامه غذایی سالم و ورزش به تنهایی می تواند کافی باشد. علائم ، نشانه ها و عوارض دیگر نیز ممکن است به درمان نیاز داشته باشند.

نمونه‌هایی از هماتوم شامل هماتوم زیر سخت ‌شامه‌ای، هماتوم نخاعی، هماتوم زیر انگشت یا ناخن پا (زیر جلدی)، هماتوم گوش و کبد می‌شود. برخی از علل ایجاد هماتوم عبارت‌اند از:

متفورمین رایج‌ترین دارویی است که برای کنترل قند خون تجویز می‌شود.

پس از تحلیل جواب های شما احتمال درصد دیابت، نتیجه با توجه به علائم و آزمایش های شما (اگر آزمایشی انجام داده باشید)، عوامل مثبت، عوامل منفی و توصیه هایی به شما نمایش داده می شود.

در واقع بدن برای انجام فعالیت‌ها و تامین سوخت‌وسازش به قند نیاز دارد، اما در مبتلایان به دیابت شیرین غیروابسته به انسولین، بدن کربوهیدرات را از غذا جدا و آن را به قند تبدیل می‌کند.

از طرفی برای تشخیص دیابت و تعیین نوع آن باید کودک را نزد پزشک ببرید تا آزمایشات لازم را انجام دهد و در صورت بیماری هر چه زودتر اقدامات درمانی شروع شود و همیشه پیشگیری بهتر از درمان است و بیماری های نوزادان و کودکان آن را جدی بگیرید زیرا می تواند منجر به خطرات جدی شود.

دیابت نوع ۲ بدون درمان در جوانان نسبت به بزرگسالان سریعتر پیشرفت می‌کند.

مصرف برخی داروهای درمانی هم باعث کاهش وزن در فرد مبتلا می‌شوند، البته در شروع درمان با انسولین احتمالا افزایش وزن روی می‌دهد. بنابراین فرد بیمار باید رژیم غذایی متعادلی را برای کنترل سطح قند خون و پیشگیری از افزایش وزن داشته باشد.

یکی از شایع‌ترین نشانه‌های ابتلا به دیابت تیپ ۲، تکرر ادرار در طول روز و حتی شب‌ها است. زمانی که میزان قند خون read more از حد طبیعی در مبتلایان به دیابت بیشتر می‌شود، کلیه‌ها مجبورند که بیشتر کار کنند تا قند اضافی را دفع کنند.

همیار دکترِتو گفت: ۱۴۰۱/۰۷/۰۹ در ۸:۳۳ ق٫ظ خوشحالیم مطالب مفید واقع شده است. موفق باشید.

Report this wiki page